Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 23 iulie 2015

Placinte cu branza, marar si ceapa verde









Mi-a fost pofta de placinte zilele trecute cand a plouat si a fost frig si a scazut temperatura cu aproape 20 de grade in iulie. Nu am incins cuptorul, dar am incins tigaia, ca sa fac placintele astea minunate si rapide, pe care le-am vazut la draga de Laura Adamache. Ea le-a postat anul trecut, in ianuarie, si atunci cand le-am vazut, mi s-a facut o poftaa si am zis ca musai le fac si le-am facut!
N-am avut timp atunci de poze, doar poza finala am facut-o si am postat-o pe pagina Laurei, sa vada ce rapida am fost :P
Acum mi-am amintit de ele si pentru ca tot aveam marar proaspat cules-din piata :P si ceapa verde, mi-am zis ca e o idee buna sa le adaug alaturi branza.
Multumesc, Laura, pentru reteta! :* <3

Ingrediente:
  • 350g faina,
  • 1/2 lingurita praf de copt,
  • 1/2 lingurita zahar,
  • 1/2 lingurita sare,
  • 1 ou,
  • 150 ml apa usor calduta,
  • ulei masline/floarea soarelui (cca 6-7 linguri),
  • 200g telemea de vacă,
  • o legătură mărar,
  • o legătură ceapă verde.

Mod de preparare:

  • Cernem faina(doar 300g pentru inceput) impreuna cu praful de copt intr-un vas,  adaugam in centrul ei sarea, zaharul, oul si apa calduta.
  • Framantam pana obtinem un aluat omogen si elastic (daca mai este nevoie, mai adaugam mai mult sau mai putin de 50g faina).
  • Rupem bucati din aluat, de cca 50g,  si le dam o forma rotunda. Mie mi-au iesit sapte bile. 
  • Le ungem bine cu ulei si le punem pe un fund de lemn, uns si el cu putin ulei. Le acoperim cu o folie de aluminiu si le lasam sa se odihneasca 15 minute.
  • Dupa repaus, ungem bine fundul de lemn cu ulei, tavalim bilutele de aluat pe ambele parti in ulei si le intindem, cu mana sau sucitorul, intr-o foaie foarte subtire (daca planul de lucru este bine uns cu ulei, aluatul se intinde fara niciun efort) executand o miscare de rotatie pe suprafata foii.
  • Adaugam 2-3 linguri de branza rasa pe suprafata fiecarei foi(foto 1), apoi adaugam marar si ceapa verde, dupa gust. Mararul si ceapa verde vor fi fost deja spalate, curatate si uscate, in prealabil, iar ceapa verde taiata rondele.


  • Impaturim laturile lungi ale foii aducandu-le una peste cealalalta(foto 2, sus). Repetam operatia cu laturile scurte ale foii de aluat(foto 3, sus). Obtinem in acest fel un patrat(foto 4, sus) pe care il intoarcem(foto 1, jos), astfel incat marginile suprapuse sa fie aseazate pe planul de lucru.

  • Asezam placintele pe o farfurie unsa cu ulei, le ungem deasupra si le acoperim cu folie de aluminiu. Le lasam sa se odihneasca inca 15 minute.
  • Dupa 15 minute, ungem planul de lucru cu ulei, si aplatizam fiecare placinta astfel incat sa obtinem o grosime de cca 0,8-1 cm(foto 2,3 si 4, jos).

  • Punem o tigaie antiaderenta pe foc mic spre mediu si cand aceasta este incinsa, adaugam prima placinta(foto 1, jos). O prajim cate 3 minute pe fiecare parte. In timp ce se prajesc, se vor umfla(foto 2 si 3, jos) destul de mult, se vor praji frumos, la fel ca si clatitele, cu pete (foto 4, jos),  dar dupa ce le scoatem din tigaie, se aplatizeaza.

  • Le servim calde cu  branza sau cascaval ras deasupra, daca vreti :-) Sunt tare bune!!

Si se desfac in straturi:


Bune de tot!!


2 comentarii :

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.