Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 12 decembrie 2013

Prajitura in straturi cu mac si stafide









 Suntem fani mac!!
Iar cand mi-a cazut sub ochi reteta aceasta din revista Click pentru femei, Capitolul 266, deja deschisesem usa sa plec dupa mac. N-aveam decat un plic de 250g si-mi mai trebuia unul. Hi,hi...plus ca soarele meu, Tudor, e mort dupa prajitura cu mac. Si eram atat de fericita, ca o sa-i fac prajitura preferata si astfel o sa fie si el fericit. Si cand a fost gata, i-am dus victorioasa o bucata. S-a entuziasmat la vederea ei, nu zic nu, dar...dupa prima lingura a zis ca nu-i place ca are "stafii".
Bueei, m-am 'nervat!...si cand ma gandesc ca in reteta scrie 300g de stafide si eu am pus doar un plic de 200g, ca mi s-a parut cam mult.
Concluzia: sotul fericit, eu la fel, lu'ala micu'i-am cumparat de la Kaufland, placinta cu mac. Data viitoare o prepar fara nicio "stafie", sa fie clar! :P


Ingrediente:

Pentru aluat:
1 kg faina Boromir,
4 galbenusuri,
4 linguri de zahar,
600ml lapte,
2 cuburi de drojdie(50g),
60g margarina lichida Unirea,
un praf de sare.

Pentru umplutura:
500g mac,
300ml lapte,
200g zahar,
2 oua,
2 sticlute esenta de rom Coseli,
200g stafide.



Mod de preparare:

Aluatul: Amesteci drojdia cu 250ml de lapte caldut, zaharul si un pumn de faina.



Lasi sa screasca timp de 30 de minute, apoi rastorni maiaua peste faina cernuta si framanti cu restul de lapte caldut, margarina lichida sau unt moale puteti folosi, daca vreti, galbenusurile si praful de sare,



pana cand obtii un aluat elastic.Am adaugat si o lingurita de coaja de portocala cu zahar.

 Il lasi acoperit, la caldura, pana cand isi dubleaza volumul, aproximativ o ora. E bine sa faci din aluat semnul crucii si sa spui Doamne ajuta!


Chiar ajuta! ;-)



In timpul acesta speli safidele, le cureti de codite, le usuci-eu le tamponez cu prosoape de hartie- si le lasi la inmuiat in esenta de rom un sfert de ora.


Eu le-am lasat vreo doua ore :P

Macul il macini si il fierbi la foc mic impreuna cu ouale batute si zaharul.


 Amesteci din cand in cand pana este absorbit tot laptele. Adaugi stafidele scurse bine,


amesteci, apoi dai compozitia deoparte cand are consistenta unei budinci. Lasi la racit.

Din aluatul crescut faci cinci bile. Le-am cantarit pe fiecare in parte, ca sa fie la fel. Pregatesti o tava pentru cuptor si o tapetezi cu hartie de copt.
Intinzi fiecare bila de aluat cu sucitorul pana ajunge de marimea tavii, un dreptunghi perfect si o asezi frumos in tava.
Imparti si crema in patru boluri, ca sa ai parti egale, astfel rastorni si intinzi primul bol de crema peste primul aluat.


Iar o foaie, iar crema de mac, pana le termini. Ultimul strat trebuie sa fie de mac.
Ultima foaie o tai fasii pe care le asezi in diagonala, deasupra cremei de mac. Ultima foaie am intins-o tare subtire si mi-a mai ramas aluat, asadar am facut niste inimioare si le-am pus peste "gratii" :P



Dai la cuptor aproximativ 35-45 de minute, la 160-170 de grade.

Ta-daaaaaa


Portionezi cand s-a racit complet.


Aluatul e de cozonac, deci sigur va creste, e pufos si aratos ;-) Doar grilajul s-a intarit nitel, dar a fost bun si mancat :P






9 comentarii :

  1. Yummy, nu doar ca arata frumos prajitura asta dar cu siguranta este si foarte buna! Si eu iubesc macul ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna , chiar se coc cele 4 randuri de aluat cu crema?, nusunt crude? mersi

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, chiar se coc, e aluat de cozonac, iar crema e mai mult mac. Am scris detaliat mai sus, citeste reteta, te rog. Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu vreau asa cu multe "stafii",taaaaaare-mi place!
    Ce nostim este strumful tau!
    Pup cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  5. De a dreptul divina :) Si noi suntem fani mac:)) Desi ma ia groaza la gandul sa macin 500 g de mac....ma voi sacrifica totusi:) Banuiesc ca tava nu este prea mare, ce dimensiuni are? Daca o pun intr o tava nepotrivita am stricat prajitureaua(: Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti place! Am macinat si eu macul in trei ture, in masina de macinat cafea. Tava de ceramica Delimano are 35x25cm. Spor sa ai!!

      Ștergere
  6. Arata foarte bine si nici nu-i asa complicata ....Tre" sa-mi fac timp pentru ea!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.