Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

joi, 6 noiembrie 2014

Tort "fantome" in ciocolata











 Acesta e tortul aniversar de ziua mea ;-) 
Si cum Tudor a vrut o petrecere de Halloween, desi ziua mea e in 31 octombrie, a trebuit sa-i fac pe plac copilului, ca nu puteam sa fac doua petreceri si doua torturi. Si atunci am incercat sa impac si capra si varza, facand un tort de ciocolata, dar cu fantome in el, nu cu M&M sau porcusori si copiii au fost super incantati!!!


Ingrediente pentru blat:
180g zahar pudra,
200g faina,
50g ciocolata simpla,
6 oua.

Ingrediente pentru krantz:
200g nuca,
200g zahar.

Ingrediente pentru ganache:
400g ciocolata neagra,
400ml frisca lichida.

Pentru glazura si decor:
200g ciocolata,
4"Fantome" in martipan,
12 pachete KitKat(45g/buc.),
1m de panglica.

Mod de preparare: 

BLAT:  Tin sa precizez ca imi plac enorm blaturile fara praf de copt, fara bicarbonat, fara otet, fara amidon. Un blat simplu cu doar 4 ingrediente, care a iesit minunat. Deci, sa revin: se mixeaza galbenusurile cu jumatate din zahar, iar albusurile se bat spuma tare cu zaharul ramas si se amesteca cu galbenusurile.

Se adauga faina cernuta, ciocolata rasa -eu am mai gasit prin dulap un mos craciun de ciocolata pe care l-am rupt bucati- si se amesteca usor, de jos in sus. Se toarna aluatul intr-o forma de tort unsa si tapetata cu hartie de copt si se coace in cuptorul preincalzit la 160 de grade timp de 45 de minute. Se lasa sa se raceasca in forma, dupa care se scoate si se taie de doua  ori pe orizontala, rezultand trei blaturi.
Mai multe poze aici.


Krantz:
Nuca se trage intr-o tigaie fara grasime pana se rumeneste un pic. Se lasa la racit.
Se caramelizeaza zaharul, se adauga nuca macinata si se toarna fierbinte pe un platou de plastic uns cu ulei exact ca aici.  Dupa ce s-a intarit si racit, se acopera cu o folie alimentara, ca sa nu se imprastie caramelul prin toata bucataria sau chiar sa va raneasca, Doamne fereste! ;-) si se zdrobeste cu ciocanul de batut carnea.


Ganache de ciocolata:Crema de ciocolata(ganache) e simpla: topiti 400g ciocolata neagra pe bain marie, apoi turnati in fir subtire 400ml frisca lichida(eu folosesc Megle) pana cand se absoarbe toata in ciocolata. Impartiti apoi in doua sau trei boluri si dati la rece peste noapte. Deci faceti crema de ciocolata cu o zi inainte sau macar de cu seara!!
Iar a doua zi, bagati mixerul in boluri si spumati-o! Va capata mai mult volum!! Apoi puteti sa o puneti  peste blaturile insiropate, dupa ce ati impartit-o in trei..

Fantomele in martipan le puteti face chiar daca nu aveti forma de silicon, le modelati doar din martipan si-atat. Sau faceti porcusori, floricele, stelute orice vreti voi, din orice vreti,  pe tema dorita si aleasa de voi.

Asamblare:
Puteti sa insiropati fiecare blat cu ce doriti: cafea/capuccino sau un amestec din apa, zahar, rom, fierte pe foc-toate lichidele trebuie sa fie calde. Nu folositi mai mult de 200ml de lichid, deci doar 5-6 linguri de lichid pe blat, deoarece nucile caramelizate sunt grele, la fel si crema de ciocolata si ar fi pacat sa faceti blaturile terci. Plus ca intra si caramelul in blat, deci se va insiropa de doua ori.

Peste blatul insiropat se pune krantul de nuca(foto1)-impartiti-l in trei parti, ca sa va ajunga in mod egal pentru fiecare blat-apoi o parte din ganacheul de ciocolata(foto2), iar blat, krantz, ganache si al treilea si ultimul blat, krantz si ganache. Faceti in asa fel incat sa umpleti partile laterale cu ganache pentru a putea lipi napolitanele Kit-Kate pe crema (foto 3 si 4). Dupa cum se vede, nu mi-a mai ramas prea mult ganache sa acoper krantzul de pe al treilea blat, dar nu a contat prea mult, deoarece vin turnate cele 200g de ciocolata topita.


Deci, peste cele 200g de ciocolata topita, am asezat fantomele de martipan, pe care le-am mazgalit cu putina ciocolata, doar au aterizat intr-un bazin de ciocolata!!  Am taiat o fantoma in doua, i-am afundat bustul in bazin, iar "piciorusul" i l-am pus in celalalt capat, in sus, ca si cum o fantoma s-a dat la fund :D S-au balacit, au inotat pe spate, s-au bagat cu capul in ciocolata si s-au distrat de minune in ciocolata, va jur!!

Daca vreti puteti sa nu puneti panglica in jurul napolitanelor, dar in frigider au inceput sa se desprinda, ca initial nu l-am legat, dar pe urma am fost nevoita.

ATENTIE!: Sa nu puneti tortul la frigider cand inca ciocolata de deasupra e calda pentru ca se va albi, la fel si napolitanele. Lasati-l la temperatura camerei sau puneti-l pe balcon, la putina racoare, pana se raceste de tot ciocolata de deasupra.

Si ultimele doua felii!!
Buchetul de trandafri l-am primit de la baietii mei <3



Am taiat cu cutitul cald, dar ciocolata de deasupra s-a spart si s-au stricat varfurile atunci cand am avut musafiri. Aceste felii le-am taiat dupa ce am trecut lama cutitului prin foc si nu s-au stricat atat de mult, dar tot fara varf am ramas :(

Aici parca fantoma din spate fuge vrand sa o sperie pe cea din fata :D


Caramelul se topeste si intra in blat, deci va fi de doua ori dulce, dar cum in ganache nu am pus deloc zahar, a fost perfect.


Eu zic ca am avut o aniversare  reusita si ma bucur ca am reusit sa-i fac pe copii fericiti ;-)


12 comentarii :

  1. Eee ce conteaza daca s-a spart ciocolata de deasupra sau nu, conteaza ca arata tare bine de tot, e multa ciocolata si salivez aici de nu mai pot, asta conteaza! :)) La multi ani fata frumoasa!! Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos, iar sectiunea tare apetisanta. La multi ani si aici, draguta Liana!
    Pupic lui Tudor pianistul. Sa aveti weekend fain.

    RăspundețiȘtergere
  3. cat de frumos <3
    maini de aur ce mai? :)
    :*

    RăspundețiȘtergere
  4. Cu motiv sau fara (fara, ca sarbatoarea aia de speriat a trecut, Sfantii de azi la fel, iar luna asta nu mai avem motive, eu tot voi incerca sa fac acest tort. Mi-a venit apa in gura vazandu-l. :) Promit sa chem si nepotii in vizita, sa ne distram. :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Buhu-huuu, cam tirziu am ajuns, dar anul viitor am sa fiu mai harnica si am sa te vizitez sub forma de fantasma, ca sa gust si eu o felie de tort.

    RăspundețiȘtergere
  6. Asta este curata aroganta,hihihiii ! LA MULTI ANI pentru aniversare !Pup dulce !

    RăspundețiȘtergere
  7. vai ce-mi place prajitura asta cu fantome; cat mai multe sa fie!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.