Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

miercuri, 22 octombrie 2014

Chec cu doua straturi de ananas si cirese confiate











Cu putin timp in urma,  am participat la  un concurs pe facebook organizat de editura Sian Books  si am castigat doua carti de retete ale Laurei Adamache: 24 de retete  Bomboane si biscuiti de ciocolata si  24 de retete Checuri dulci si sarate.
Din "24 de retete Checuri dulci si sarate" am ales sa prepar Chec cu doua straturi de ananas, dar in varianta mea, adaugand cirese confiate si pentru ca praful de copt imi provoaca arsuri, in loc de un plic am folosit doar o lingurita rasa.
Sper ca Laura sa nu se supere, ea stie cat de mult o apreciez si o respect si ii multumesc din suflet pentru carti si pentru rabdarea cu care mi-a raspuns de fiecare data cand am avut o nedumerire sau pur si simplu i-am multumit pentru o reteta sau alta <3 <3 <3

Preparare: 15'
Coacere: 30-34'
Dificultate: redusa.

Ingrediente: 
240g faina,
130g zahar praf +3 linguri,
100g unt+30g,
3 oua,
o conserva ananas SunFood,
1 lingurita praf de copt,
7-8 cirese confiate.


 Mod de preparare:

Varianta mea necesita mai mult timp, dar mai putin praf de copt: doar o lingurita rasa in loc de un plic de 10g. 

1.  Bucatile de ananas se lasa la scurs pe o farfurie cu prosop absorbant de hartie. Pastrati sucul de ananas pentru insiropat. 
Eu am avut o conserva de ananas bucati de la SunFood, Laura a folosit ananas rondele.




Se separa albusurile de galbenusuri. 
Untul la temperatura camerei se spumeaza cu 100g zahar praf si 30g zahar brun macinat , 


 apoi se pun pe rand galbenusurile, adica unul cate unul, 


se amesteca dupa fiecare pana se incorporeaza. Se cerne faina impreuna cu o lingurita rasa de praf de copt si se amesteca usor.
Albusurile se bat spuma cu un praf de sare si se incorporeaza usor, de sus in jos, in compozitia de galbenusuri.


Intr-o tigaie se pun cele 3 linguri de zahar cu cele 30g unt si o lingura de apa, si se lasa pana se topesc si se transforma intr-un sirop auriu.

Se toarna in forma de chec acest sirop, apoi se aseaza bucatile de ananas bine scurse. Unele bucati erau foarte groase, dar le-am taiat in doua sau in trei, dupa caz.


Se toarna aluatul peste bucatile de ananas, iar deasupra, peste aluat, se aranjeaza alte bucati de ananas, sub forma de flori,  cu cirese confiate taiate-n doua, printre ele.


Coacem checul in cuptorul preincalzit la 180 de grade C pentru 30-35 de minute. 
Scotem checul din cuptor, il intepam cu o scobitoare sau un bat pentru frigarui si turnam siropul caldut de ananas peste chec.


Il lasam cateva ore in forma ca sa absoarba checul tot siropul, apoi il scoatem lejer si-l feliem inainte de a-l servi.


 Feliile de chec sper ca se vad foarte clar cu bucatile de ananas la baza ;-)


Si Tudor a hotarat ca papusa lui de floarea soarelui arata mai bine langa chec ;-)


Varianta Laurei: 
 Intr-un vas de plastic adaugam ouale, faina amestecata cu praful de copt, untul topit la bain-marie, adus la temperatura camerei si zaharul praf. 
Punem 30g unt taiat in cubulete mici in forma de chec si 2 linguri de zahar. Punem forma pe foc mic, iar dupa ce s-a topit untul si zaharul a capatat o culoare aurie, stingem focul.
Scurgem feliile de ananas si le taiem in doua jumatati egale. Le asezam in tava,  pe lungime, avand grija sa nu le suprapunem.
Peste stratul de ananas adaugam aluatul, il nivelam cu grija, iar pe deasupra aluatului formam un alt strat de ananas(asezam una langa alta, fiecare jumatate de felie de ananas,  fara sa le suprapunem).
Coacem checul in cuptorul preincalzit la 180 de grade C pentru 30-35 de minute.
Scotem checul din cuptor, il lasam sa se raceasca 2-3 minute in forma, apoi il rasturnam pe un gratar.
Il servim dupa ce s-a racit complet.






5 comentarii :

  1. Exceptional pentru mine, mai ales linga o cana cu lapte caldut !
    Ambele variante sunt minunate , asa ca dragele mele fete, iar am de lucru. Am trecut reteta la...".De facut" !Multimesc
    Te tzuc Liana draga !

    RăspundețiȘtergere
  2. Nemaipomenit stimata domnita Master Chef :)
    am sa il fac si eu neaparat.... am sa va arat si rezultatul :)
    multumesc mult pt reteta, caci eu ador checurile de orice fel <3

    RăspundețiȘtergere
  3. No, asa ceva as dori acum langa ceasca mea de cafea! Tare bun cred ca este! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare frumos e checul tau, si contine doua dintre fructele mele preferate, asa ca l-am retinut :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant checul , trebuie incercat.

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.