Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

luni, 8 octombrie 2012

Panna cotta cu ciocolata si cafea

Made by Liana


Dupa "Salamul" glazurat din cozonac preparat dupa o reteta din cartea Dulciuri, colectia Adevarul, iata ca mi-am oprit ochii si poftele asupra acestei retete. Cu frisca lichida, cafea  si ciocolata, o panna cotta ca la carte!















Ingrediente:
200ml lapte,
200ml frisca ichida,
30g zahar,
200g ciocolata menaj,
1 cescuta cu espresso indulcit,
1 plic sau 2 folii de gelatina.

Pentru decor;
glazura de cacao,
frisca,
cirese confiate.

Mod de preparare:

Toarna intr-o cratita laptele, smantana si zaharul si pune-le la fiert.



 Adauga espresso indulcit



si gelatina inmuiata in apa rece si stoarsa.
Eu am folosit gelatina la plic, pe care am folosit-o conform instructiunilor de pe ambalaj.
Amesteca bine si lasa sa se racoreasca putin.

Intre timp, toaca marunt ciocolata cu cutitul



si incorporeaz-o in laptele caldut, amestecand cu telul.



 Eu am folosit ciocolata neagra de la Primola cu 55% cacao...s-a destramat in particule si asa a ramas....iar particulele acelea a impartit panna cotta mea in doua...o parte cremoasa cu cafea si o parte putin solida cu particule de ciocolata. Initial m-am enervat, mi-am zis ca datoria ciocolatei am dat-o in bara, dar...la final mi-a placut tare mult ca a iesit asa, cu acel strat gros de ciocolata, pentru ca a fost mai deosebita. Si pun pariu ca daca vroiam sa-mi iasa asa, nu-mi iesea. Ei, uite ca n-am vrut, dar mi-a iesit :P

Umple cu aceasta compozitie 8 forme metalice imbracate pe interior cu folie alimentara.
Eu am avut cateva recipiente din plastic pe care le-am spalat bine de tot si lasate ude in interior,  inainte de a turna panna cotta,  si o cana speciala pentru cocktailurile cu cafea.




Pune desertul in frigider si lasal cel putin 3 ore. Serveste panna cotta decorata dupa preferinta(fructe, frisca, sos de ciocolata).

In cana de cafea peste panna cotta am pus un strat gros de glazura de cacao, apoi frisca peste care am rasnit ciocolata si in varf, cum atfel, decat o cireasca confiata.

Am postat aceasta poza pe facebook si mi-am rugat prietenii sa ghiceasca continutul...neam! Majoritatea a spus ca e o specialitate de cafea cu frisca si-atat! I-am indus in eroare datorita paharului, hi,hi. Ce rost avea sa postez o cafea intr-un pahar de cafea si sa mai pun pe cineva sa-mi ghiceasca mie ghicitoarea, nuu?





Glazura de cacao am facut-o la fel ca cea de la "Salamul" glazurat din cozonac.

Inainte de a le rasturna din formele deplastic, a trebuit sa le tin un minut in apa fierbinte, ca sa se desprinda cu spor, deoarece stratul gros de ciocolata s-a lipit excelent de pahare si cu greu s-a desprins, in ciuda faptului ca au fost ude recipientele. :P

Deci, le-am rasturnat, am turnat glazura de cacao din belsug, plus o cireasca confiata in varf






plus cealalta forma





Si acum, o lingurita plina de savoare





Sugestie
Pentru obtinerea unei panna cotta mai consistente si mai cremoase, este suficient sa inlocuiesti laptele cu aceeasi cantitate de smatana.


29 de comentarii :

  1. Arata demential, adica e super reusita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca iesea intr-o singura culoare, cum ar fi trebuit, ar fi fost perfecta, dar asa a iesit dementiala, cum zici tu ;-)

      Ștergere
  2. Ce bine arata, si ce pofta mi-ai facut!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu vreau ca ingrasa, dar arata prea bine ca sa refuz, asta daca bineinteles ma servesti... Deja imi ling mustatile ca sa simt gustul...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei, ingrasa!! mai mult cireasa confiata, in rest, e light ;-))

      Ștergere
  4. MMMMMmmmm o combinatie mortala pentru mine!! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Daca nu-mi dai si mie imi iau jucariile si plec.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  6. Grozav desert ... pacat ca n-am gasit si rubrica de abonare pe mail

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Rubrica de abonare prin email exista chiar sub rubrica de comentarii.

      Ștergere
  7. Imi place panna cotta la nebunie.
    Varaianta asta facut de tine este SUPE SUPER! Prezentare si gust de nota 10

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Serios?? Eu am facut pt. prima data :P Multumesc frumoooos! M-am entuziasmat putin ;-) :*

      Ștergere
  8. As manaca pana mi-ar veni rau . :)
    Arata super !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe bune?? Doamne, cati fani panna cotta si io habar n-aveam :P Ma bucur mult :*

      Ștergere
  9. salivàm...salivàm si iar salivàm.....asta trebuie s-o fac neapàrat ..... <3

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.