Delimano Ceramica-Advertorial Liana Toma

..................................................................................................

vineri, 4 mai 2012

Tort zebra cu trandafiri roz ciclamen

Made by Liana











Prietenul meu, Sabin, a mancat o felie din Tortul cu trandafiri de ciocolata pe care mi l-am facut de ziua mea, anul trecut. Si m-a sunat sa-mi spuna ca vrea si el la fel, dar...doua torturi pentru sotia lui, ca urma ziua ei de nastere. Primul i l-am facut pentru serviciu, Tortul zebra cu trandafiri negri si acesta e cel de-al doilea tort, pentru acasa, sa-l imparta cu familia si cu invitatii ei. Compozitia tortului a ramas aceeasi, cu aceleasi ingrediente, doar decorul s-a schimbat.


Ingrediente pentru blat: 2 oua, 100 ml lapte, 100g unt, 200g zahar, 100g faina, 3 linguri de cacao, 1/2 plic praf de copt.


Ingrediente pentru crema:


300 ml lapte, un plic budinca de vanilie, 7 linguri zahar, o pastaie de vanilie, 150 ml frisca lichida, 1 plic intaritor de frisca, 1 lingura gelatina, 3 apa rece.


Pentru umplutura: doua borcane cu dulceata de visine 100g migdale prajite


Pentru decor: praf de zane roz ciclamen, plastelina de ciocolata alba, roz si neagra, 1.5m panglica decorativa roz ciclamen.


Blatul: Eu am dublat cantitatile, deoarece am facut doua blaturi. Se pun pe foc laptele cu untul, zaharul si cacaua. Dupa ce a dat in clocot, lasi sa se raceasca, dupa care adaugi treptat galbenusurile, faina cernuta cu praful de copt si albusurile batute spuma. Torni aluatul intr-o forma de tort unsa si tapetata si-l dai la cuptor pentru 30 de minute, dupa care il lasi sa se raceasca.


Crema: Prima data am preparat budinca de vanilie. Praful de budinca l-am pus intr-o ceasca cu 5 linguri de zahar,putin lapte rece apoi am taiat in doua pastaia de vanilie si am adaugat miezul. Am amestecat foarte bine, sa nu ramana cocoloase si am turnat peste laptele pus la fiert. Cand a fost gata si s-a ingrosat, am stins focul, si am acoperit-o cu folie alimentara, ca sa nu prinda pojghita. Din 150 ml frisca lichida batuta cu 2 linguri de zahar pudra, iese aprox. 300 ml frisca. Gelatina se pune la hidratat cu apa si cand se umfla, se pune pe baie de aburi pana devine lichida. Budinca rece se adauga cate putin in frisca, ca sa se omogenizeze perfect, iar la sfarsit se amesteca cu intaritorul si gelatina.


Umplutura:


Se incalzeste putin dulceata de visine, atat timp cat gelatina din dulceata devine lichida.Se amesteca cu migdalele usor prajite, trase intr-o tigaie fara grasime. Se acopera cu dulceata primul blat.Se lasa la racit. Apoi peste visine se pune toata crema de vanilie. Dupa ce am incalzit si cel de-al doilea borcan cu dulceata, am pus gelatina lichida din ea peste cel de-al doilea blat si l-am lasat la racit, la fel si visinele. Cand au fost complet reci, am pus visine peste crema si blatul cu dulceata in jos, peste visine, practic am intors blatul cu susul in jos.


Plastelina de ciocolata: Ingrediente: 450g ciocolata menaj alba, 180 ml energizant(miere cu glucoza). Mod de preparare:


Ciocolata se rupe bucati si se pune la topit pe baie de aburi. Cand s-a topit complet, se adauga energizantul si se amesteca energic pana cand ciocolata se desprinde de pe marginile vasului. Compozitia se transforma pe data intr-o pasta de ...caramele.Daca ramane grasime de la ciocolata, scurgeti-o si aruncati-o!


Plastelina rezultata se pune intr-o folie transparenta si se pastreaza la loc uscat si racoros 24h. Eu nu am pus-o deloc la frigider, pentru ca se intareste foarte tare, am lasat-o pe balcon, iar inainte de a lucra cu ea, am lasat-o o ora in bucatarie. Din aceleasi cantitati am facut plastelina si cu ciocolata neagra si cu ciocolata alba.


Procedura e la fel ca la Tortul zebra cu trandafiri negri, doar ca acum am inversat: am acoperit blatul cu plastelina de ciocolata neagra si dungule le-am facut albe...si trandafirii roz, in loc de negri.


Am intins folie alimentara pe masa, apoi plastelina de ciocolata neagra intr-o foaie subtire si cu ajutorul foliei am pus foaia peste blat, dupa care am indepartat-o La fel am procedat si cu foaia din plastelina de ciocolata alba pe care am taiat-o fasii...la intamplare...


Apoi am asezat fasiile de plastelina de ciocolata alba peste foia de plastelina de ciocolata neagra... Am mai facut cinci trandafiri din plastelina de ciocolata alba in care am pus cativa stropi de colorant rosu, care mi-a iesit ca de fiecare data, roz ciclamen... trandafiri pe care i-am asezat in buchet, deasupra.





De data aceasta am folosit o panglica roz ciclamen pentru decorarea tortului.





Am risipit putin Praf de zane roz peste trandafiri si gata.


Aici sunt poze trimise de Simona cu felia de tort





32 de comentarii :

  1. Superb arata, esti mare artista.
    Pupici lui Tudor si weekend fain.

    RăspundețiȘtergere
  2. Deci n-am cuvinte, bravo si la mai multe, arata extraordinar! Eu nu-s capabila de a fi in stare de asa minuni de torturi. Dar admir cu sinceritate pe cei care reusesc.
    Ce face piticu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult, ma simt magulita ;-) Tudor e pe antibiotice, inca e foarte umflat la gat, daca nu-i trece pana saptamana viitoare, trebuie sa-i scoatem polipii :(((

      Ștergere
  3. foarte frumos!!si sunt sigura ca a fost delicios!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! A fost delicios, pentru ca mi-au cerut sa le fac ambele torturi cu aceeasi compozitie, asa de mult le-a placut ;-)

      Ștergere
  4. Vai Liana, sincere felicitari, ti-a iesit suuuuperb!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Superb, felicitari din toata inima. Te imbratisez, Nico.

    RăspundețiȘtergere
  6. Beautiful!!!
    La asa ceva nu o sa ma bag... ever!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arata fantastic! Ce torturi faine faci!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand vii la Timisoara iti fac si tie! Merci mult, puup

      Ștergere
  8. superb! Te pup scumpa mea! O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  9. Wow ce frumoase torturi ai aici!Arata tare bine !

    RăspundețiȘtergere
  10. superb tortul si sectiunea ....yamy:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce frumos e tortul! Elegant si apetisant. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult pt. aprecieri! Important e ca Simona a fost incantata ;-)

      Ștergere
  12. Chiar ca ti-a iesit super!!! ;) Ms ptr sfaturi !!
    O saptamana superba !!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails
Hit Counters
@ Continutul acestui blog (imagini/text )constituie proprietatea autoarei, Liana Toma, si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acesteia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright. Ask owner permission to use any of its content.
Licenţa Creative Commons
Pe masa din bucatarie Liana Toma de Liana Toma este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 Ne-adaptată .
Bazată pe opera disponibilă la pemasadinbucatarie.blogspot.com.
Permisii dincolo de aria acestei licente ar putea fi disponibile la http://miciibucatari.blogspot.com/.